Informatie

  • Kantoor bezoek alleen op afspraak
  • Extra geld wordt op maandag en donderdag overgemaakt en zal om 18:00 uur op de rekening staan.
  • Reactie termijn op mails is 2 werkdagen.

De energiemarkt staat op zijn kop

Dit nieuws heeft jullie vast ook bereikt. Daarom letten wij goed op als er een nieuw contract voor jullie moet worden afgesloten. Met als doel de prijsstijging zo klein mogelijk te houden.

Maar dit kan toch als gevolg hebben dat er tussen 30 en 50 euro per maand meer moet worden betaald. En dit heeft weer invloed op jullie budget.

Zelf kun je natuurlijk ook iets doen aan je verbruik:

  • Voorkom sluipverbruik;
  • Dicht spleten en kieren;
  • Doe het licht uit als je niet in een ruimte bent;
  • Zet als je naar bed gaat of weggaat de kachel lager.


Kosten bankzaken

Banken gaan steeds meer kosten in rekening brengen voor bankzaken. In deze tijd dat alles duurder wordt, is het handig om jullie hiervan bewust te zijn. Hieronder twee bankzaken die mogelijk op jullie van toepassing zijn:

  • Contant pinnen. Niet elke bank rekent hier kosten voor, dus hieronder staan voor zowel de Rabobank als voor de ABN Amro de kosten.
  • Rabobank; vanaf 1 september 2021 betaal je 75 cent voor elke geldopname bij een andere geldautomaat dan de gele Geldmaat.
  • ABN Amro; gratis €12.000 per jaar, daarna €5 per opname, plus 0,5 procent over het opgenomen bedrag.



  • Contant geld storten. Ook dit kan mogelijk geld kosten. Hieronder een overzicht voor de Rabobank en ABN Amro:
  • Rabobank; €2,25 per keer, vanaf de vijfde storting €9,50 per keer. Storten op een andere rekening kost €9,00 per keer.
  • ABN Amro; geld storten kost 0,5 procent van het gestorte bedrag.
  • Storten bij een gele Geldmaat; zelfde kosten als hierboven.


Let wel: deze kosten passen niet altijd in jullie budget. Dus wellicht moeten deze kosten van het leefgeld betaald worden. Om dit te voorkomen vragen wij jullie om met bovenstaande zo veel als mogelijk rekening te houden.



  • Het leefgeld is niet overgemaakt, wat nu?

Is je leefgeld niet op de afgesproken dag op jouw rekening overgemaakt?

Neem dan direct contact met ons op. De oorzaak kan bijvoorbeeld liggen in een storing bij de bank of een tekort in jouw budget. Samen met jouw dossierbeheerder wordt er gekeken naar een oplossing.


  • Mijn bankpas is kwijt of kapot, wat nu?

Neem contact op met ons. jouw dossierbeheerder zal contact opnemen met de bank.


  • Ik heb thuis post of een rekening ontvangen, wat nu?

je kunt deze mailen naar bewindvoering@vanekerfinance.nl , of doorzenden naar Antwoordnummer 10057, 2200 VB Noordwijk ZH, Uiteraard kan je de post ook in de brievenbus gooien op het kantooradres Molenstraat 2 te Hillegom.